فروشندگی، یکی از مشاغل بسیار پرطرفدار در دنیای امروز می‌باشد. بسیاری از افرادی که دارای سرمایه کافی هستند، به سمت فروشندگی گوشی گرایش پیدا می‌‌کنند. این شغل می‌تواند بسیار درآمدزا باشد و شما نیز می‌توانید یک فروشنده خبره در این زمینه باشید. در ادامه، به معرفی نکاتی خواهیم پرداخت که یک فروشنده گوشی موبایل باید از آن اطلاع داشته باشد.

شما به در جایگاه یک فروشنده، همیشه باید بیشتر از مشتری بدانید چرا که مشتری، شما را به دید یک متخصص در زمینه مربوطه می‌بیند و پرسش‌های خود را با شما مطرح می‌نماید. تمامی مشتریان دوست دارند که کالای مدنظر خود را از فروشنده کاربلد تهیه نمایند.

۱- کسب اعتماد مشتری و مخاطب

زمینه کاری شما مهم نیست، حتی مهم نیست که می‌خواهید فعالیت خود را به صورت آنلاین انجام دهید یا فروشنده حضوری باشید. در تمامی این شرایط، شما باید مجوز رسمی دریافت کنید. با دریافت مجوز رسمی، به مخاطبان و مشتریان دلیلی برای اعتماد می‌دهید چرا که مجوز یا همان پروانه کسب، دلیل محکمی برای کسب اعتماد مشتریان است. اگر فروشگاه شما، یک فروشگاه اینترنتی است، می‌بایست نماد اعتماد الکترونیکی ثبت کنید. توجه داشته باشید که این نکات کوچک، در جلب اعتماد مشتری تاثیر به سزایی دارد.

۲- شناسایی محصول و کسب اطلاعات

اگر می‌خواهید به عنوان یک فروشنده حرفه‌ای عمل کنید، می‌بایست از ریز و درشت تمامی محصولات خود و مشخصات فنی آن‌ها اطلاعات کامل داشته باشید و برای پاسخ دادن به هرگونه پرسشی مرتبط با محصول، آمادگی کافی را داشته باشید. برای شروع کار، می‌توانید دوره‌های آموزشی اولیه را بگذرانید.

۳- برای اکثریت اقشار جامعه، محصول داشته باشید

برای اینکه شما فروش محصول داشته باشید، باید برای بیشتر مردم جامعه محصول تهیه کنید. اگر شما در فروشگاه خود تنها محصولات لوکس و گران قیمت داشته باشید، ارقام فروش شما به شدت افت می‌کند چرا که اکثریت مردم، توانایی خرید گوشی لوکس را ندارند یا حتی جدا از این، هر کسی برای خرید یک گوشی لوکس هزینه نمی‌کند.

فروش عمده گوشی

۴- در محصولات موجود خود، تنوع ایجاد کنید

یک فروشنده خبره باید بداند که در فروشگاه خود، باید هرگونه محصولی داشته باشد. لوازم جانبی موبایل، از دیگر محصولات درآمدزا و پول‌ساز این حیطه به شمار می‌روند. توجه به تنوع رنگ‌بندی، حافظه و مدل‌های گوشی، به همراه لوازم جانبی آن‌ها مانند کیس موبایل، گلس، انواع هندزفری و … از نکات مهمی است که نباید از آن چشم‌پوشی کنید.

۵- گارانتی معتبر ارائه دهید

با گران شدن روز افزون قیمت موبایل و نوسانات قیمت دلار، به طبع گارانتی و ضمانت‌نامه معتبر، جایگاه ویژه‌ای در بازار پیدا کرده است. یک گارانتی معتبر همانند گارانتی آرتین تجارت ،مهر محکمی بر این موضوع است که شما فروشنده‌ای هستید که می‌توان مجدداً از شما خرید نمود. پس اهمیت گارانتی گوشی را به هیچ وجه فراموش نکنید.

 ۶- موجودی خود را به صورت مستمر ارتقاء دهید

بازار گوشی موبایل و تکنولوژی، بازاری همواره پویا است و به سرعت در حال تغییر و پیشرفت می‌باشد. فروش یک محصول تا زمانی عقلانی است که مشتریان بالقوه آن‌ نیز وجود داشته باشد. اگر محصولی را نتوانستید تا ۶ ماه به فروش برسانید، می‌بایست آن محصول را به سرعت به پول نقد تبدیل کرده و محصولات جدید و پرطرفدار تهیه نمایید. پس فراموش نکنید که انتظار برای یافتن مشتری برای یک محصول قدیمی، کار بیهوده‌ای است و هرچه زمان بیشتری از دست بدهید، میزان ضرر شما نیز جدی‌تر خواهد بود.

۷- بازار کار خود را بشناسید

هیچ انسان عاقلی، برای شروع کسب و کار خود، بی‌گدار به آب نمی‌زند. مخصوصاً کسب و کاری که ریسک زیادی در آن وجود داشته باشد. شما باید دائماً دانش خود را درمورد مسائل روز و مرتبط ارتقاء ببخشید. برای مثال، چک کردن قیمت ارز به شکل مستمر، اطلاع از بازار موبایل به شکل پیوسته و شناخت برندهای معتبر و روش کار آن‌ها، برای شما در جایگاه یک فروشنده الزامی است.

۸- خرید عمده گوشی و سبدی خود را از مرجع امنی به انجام برسانید

تهیه اقلام مورد نیاز خود از یک مرجع درست و معتبر، همانند گارانتی موبایل نکته‌ای بسیار مهم و حیاتی است. مراجع معتبر،‌ گارانتی‌های معتبری هستند که می‌توانند شما را چه در شروع کار و چه در امتداد راه به درستی هدایت نمایند.

نکات مهم درباره فروش موبایل

۹- مزایای یک محصول را بیشتر در معرض دید قرار دهید

هنرمند بازار کار آن فردی است که بتواند یک مشتری را با مزایای بزرگ محصول، به خرید آن ترغیب کند. شما باید بتوانید با استفاده از دانش و لحن بیانتان، جادو کنید. شیوه درست مشتری‌مداری، بزرگ‌ترین برگ برنده‌ای است که در دستان خود دارید. برای مشتری خود، بی‌آنکه او را خسته کنید، از مزایای کم‌نظیر محصول خود بگویید. با این شیوه، شک نکنید که مخاطب شما، به راحتی به مشتری ثابت تغییر ماهیت خواهد داد.

۱۰- تبلیغات هدفمند انجام دهید

توسعه هر کاری، نیازمند تبلیغات صحیح و هدفمند می‌باشد. هرگز فراموش نکنید که تاثیر تبلیغات، زمانی خواهد بود که شما کیفیت خوبی در ارائه خدمات داشته باشید. اگر کسب و کار شما از پایه دچار مشکل باشد، تبلیغات هیچ سودی به حال شما نخواهند داشت.

ابتدا بنیان کار خود را قوی کنید و سپس، تبلیغات هدفمند انجام دهید. برای انجام تبلیغات هدفمند، ابتدا باید شناسایی کنید که چه سبک تبلیغاتی برای شما سودمندتر خواهد بود، تمام جوانب را در نظر بگیرید سپس حساب شده به سمت تبلیغات قدم بردارید. سعی کنید با دوستان خود که در این کار هستند یا افراد مجرب، مشورت کرده و برنامه ریزی درست داشته باشید.

۱۱- سرمایه در گردش کافی داشته باشید

بسیاری از تازه کاران، دچار اشتباهی بزرگ می‌شوند و این اشتباه، مربوط به خرج نمودن تمام سرمایه کار است. برای اینکه شما بتوانید کسب و کاری پویا و بر پایه صحیح داشته باشید، باید سرمایه‌ای داشته باشید که به آن سرمایه در گردش گفته می‌شود. سرمایه در گردش مقدار پولی است که شما با آن در جهت سودآوری کار می‌کنید. فراموش نکنید که وجود این مبلغ، بسته به بزرگی کسب و کار شما، نکته‌ای بسیار مهم می‌باشد.

کلام آخر

در مقاله بالا، به تمام آن‌چه یک فروشنده خبره باید بداند پرداختیم. برای شروع کار خود، می‌توانید با گروه آرتین تجارت آریا تدبیر، جهت خرید عمده موبایل ، گارانتی موبایل ، گارانتی تبلت و … همکاری نمایید. برای آن که بتوانید کسب و کار خود را به خوبی رونق ببخشید، می‌توانید در تمامی مراحل از گروه آرتین کمک بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید